24 Νοεμβρίου 2016

ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ



Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αλιάρτου υιοθετούν και εφαρμόζουν συχνά πρακτικές βιωματικής μάθησης, διότι πολλές διεθνείς και ελληνικές μελέτες δείχνουν πως αποτελεί έναν πολύ αποτελεσματικό και ελκυστικό τρόπο διδασκαλίας.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος (Δ΄ τάξη - Ενότητα 2 - Πολιτισμός) ο κύριος Βασίλης Χαλιμούρδας ασχολήθηκε με την ελληνική λαϊκή παράδοση και τον σημαντικό ρόλο της στον ελληνικό πολιτισμό, εστιάζοντας στην ελληνική παραδοσιακή φορεσιά.
Για να καταστεί, όπως αναφέρθηκε, βιωματικό το μάθημα, φόρεσε ο ίδιος μία παραδοσιακή φορεσιά, έντυσε μία μαθήτρια με την αντίστοιχη γυναικεία και εξήγησε στους μαθητές των δύο τάξεων (Δ1 και Δ2) τα μέρη από τα οποία αποτελείται και τη χρησιμότητά τους.
 Η ένδυση της μαθήτριας είχε ως βασικό στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησής των μαθητών, ώστε να διαπιστώσουν οι ίδιοι τους τον διαφορετικό τρόπο ένδυσης των ανθρώπων της ελληνικής υπαίθρου και τον σκοπό που εξυπηρετούσε (π.χ. λόγω του σφοδρού χειμώνα και των εργασιών τους).
Επιπρόσθετα, τα σχέδια, τα οποία είναι κεντημένα στις φορεσιές και κυρίως στις γυναικείες, αποτέλεσαν την αφορμή να συνδυαστεί το μάθημα με τα Μαθηματικά και να γίνει εκτενής αναφορά στα μοτίβα.
Στο τέλος του μαθήματος, οι μαθητές χόρεψαν έναν παραδοσιακό χορό, το  «Μήλο μου κόκκινο».
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΣ Δ1΄ΤΑΞΗΣ
ΞΑΦΑΚΟ ΕΥΣΤΑΘΙΟ