17 Απριλίου 2018

ΤΟ ΣΤ1΄ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ : Κολλημένος στο Διαδίκτυο; Ποτέ!!!


Οι μαθήτριες και οι μαθητές της τάξης στα πλαίσια του διαγωνισμού δημιουργικής γραφής «Κολλημένος στο Διαδίκτυο; Ποτέ!!!» προσπάθησαν να αναδείξουν τα προβλήματα που προκύπτουν από τον εθισμό στο διαδίκτυο και δημιούργησαν μία ταινία μικρού μήκους και μία εικονογραφημένη ιστορία.
Αρχικά, η 1η ομάδα μαθητών δούλεψε ομαδικά και έγραψε ένα σενάριο. Η υπόθεση του σεναρίου είναι η εξής: Ο Χάρης, ένα δεκατετράχρονο παιδί που είναι εθισμένο στο διαδίκτυο, πείθεται από τη φίλη του τη Νεφέλη και συνεργάζονται με έναν χάκερ προκειμένου να ζητούν από διάφορα παιδιά να παίζουν ένα παιχνίδι που τους έχει στείλει ο χάκερ, να τα παρακολουθούν και να βγάζουν χρήματα. Γρήγορα, όμως, αντιλαμβάνονται ότι ο χάκερ τους κοροϊδεύει και εκτός του ότι δεν τους δίνει τα χρήματα τους παρακολουθεί κιόλας. Ο Χάρης καταφέρνει να γλιτώσει μετά από καυγά με τον χάκερ με χτυπήματα σε όλο το σώμα αλλά η Νεφέλη, η φίλη του πεθαίνει. Οι μαθητές που δημιούργησαν το σενάριο και στη συνέχεια γύρισαν την ταινία ήθελαν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν όσους το δουν αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τον εθισμό στο διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα η συνάντηση με άγνωστα πρόσωπα που γνωρίζουν διαδικτυακά που είναι ο τέταρτος κίνδυνος κατά σειρά συχνότητας σύμφωνα με την έρευνα του EU Kids Online (2009) και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει. 

Η 2η ομάδα μαθητών δούλεψε ομαδικά και δημιούργησε μία εικονογραφημένη ιστορία στο Powerpoint. Η υπόθεση της ιστορίας είναι η εξής: Ένα αγόρι, ο Γιώργος είναι εθισμένο στο διαδίκτυο με αποτέλεσμα να μην έχει όρεξη να συζητήσει και να παίξει με άλλα άτομα, να παραμελεί τις υποχρεώσεις του, να έχει προβλήματα στη σχέση του με τους γονείς του, να μην κοιμάται ικανοποιητικά, να παραμελεί γεύματα και γενικά να μην έχει μία φυσιολογική ζωή. Η γνωριμία με ένα κορίτσι στο σχολείο, ωστόσο, θα οδηγήσει το Γιώργο να αλλάξει ριζικά τον τρόπο ζωής του. Θα σταματήσει να περνάει τόσες ώρες μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή και θα ξεκινήσει να δημιουργεί περισσότερες κοινωνικές επαφές και φιλίες, να μελετά για το σχολείο και να ασχολείται με τον αθλητισμό για να την εντυπωσιάσει. Οι μαθητές που δημιούργησαν αυτή την ιστορία ήθελαν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν όσους δουν την ιστορία αναφορικά με τις αρνητικές επιπτώσεις του εθισμού στο διαδίκτυο στη ζωή ενός παιδιού και αξιοποίησαν την εικόνα ως εργαλείο για να το πετύχουν.

























 Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΚΕΡΜΕΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ